Rozdělení dle typu vozidla:

 

 

Rozdělení dle struktury:

Diagonální: vrstvy materiálu s jedním sklonem vláken jsou diagonálně umístěny na kostru pneumatiky od jedné patky pneumatiky k druhé pod úhlem cca 40° ke střední ose. Tento druh je velmi stabilní, ale od nástupu radiálních pneumatik už se tolik nevyužívá.

Radiální: radiální pneumatika má sklon vláken v úhlu 90°. Vlákna tedy oproti diagonální vedou radiálně přímo od jedné patky k druhé přes osu. Navíc má pod povrchem dezénu obal plátu tak, aby byla zajištěna větší konstrukční stabilita. Obal plátu brání deformaci pneumatiky a její radiální struktura umožňuje řízení auta při vysokých rychlostech.

radiální pneumatikadiagonální pneumatika

Bezdušové: kvůli stále se zvyšující rychlosti automobilů a nárokům na jejich bezpečnost a nebezpečí rizika propíchnutí pneu se začaly vyrábět pneumatiky bezdušové. Místo duše se uvnitř používá speciální pogumování, které zabraňuje úniku vzduchu z pneumatiky a ráfku. I při propíchnutí pneumatiky se tlak vzduchu příliš nesníží.


Rozdělení dle ročního období:

Zimní: vyrobeny pro teploty nižší než 7 °C. Dezén pneumatik s hlubokými drážkami je utvořen tak, aby lépe odváděl vodu a dosáhl tak lepší přilnavosti k vozovce. Na sněhu a mokré vozovce mají podstatně kratší brzdnou dráhu než letní.

Letní: jsou méně hlučné, umožňují bezpečné řízení i při vysokých rychlostech. Při teplotě nižší než 7 °C však tvrdnou a ztrácí tak svoje jízdní vlastnosti.